دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Monday, April 29, 2024
جستجوی پیشرفته
موسسه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

هم‌اندیشی اعضای علمی ستاد مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی
جلسه هم‌اندیشی رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و معاونین ایشان با اعضای علمی مؤسسه با هدف دریافت پیشنهادها و برنامه‌ریزی برای ارتقا عملکرد موسسه حول مسائل پژوهش و فناوری، پیشبرد اهداف برنامه 4 ساله مؤسسه، تولید ثروت، روابط عمومی، کنگره دوم فنی و مهندسی کشاورزی، نشست با نخبگان و هم‌افزایی بیشتر با استان‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، نشست مشترک اعضای علمی ستاد مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی با ریاست و معاونین مؤسسه در روز دوشنبه 7 اسفند 1402 در سالن جلسات مؤسسه برگزار شد.

 دکتر حسین دهقانی سانیج در این جلسه موارد زیر را اعلام کرده و به بحث و مشورت گذاشتند.

-         گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه در سال 1402 و برنامه‌های 4 ساله مؤسسه ارائه شد.

-         ساختار تشکیلاتی مصوب مؤسسه و اضافه شدن بخش تحقیقات هوشمند سازی به چارت اطلاع رسانی شد. اضافه شدن بخش های مهندسی محیط زیست و مهندسی دام و طیور و آبزیان هنوز تصویب نشده است.

-         بر لزوم برنامه‌ریزی و فعالیت هدفمندتر در حوزه روابط بین‌الملل تأکید شد.

-         بر نقش روابط عمومی در انتشار دستاوردهای مؤسسه و برقراری ارتباط همکاران با اصحاب رسانه و سایر دینفعان تأکید شد و از همکاران درخواست شد با روابط عمومی مؤسسه همکاری داشته باشند.

-         درخواست شد همکاران با شوراهای راهبردی سازمان همکاری بیشتری داشته باشند و پیشنهادها و در صورت نیاز پروپوزال‌های اثربخش‌تری ارائه دهند.

-         تغییر اقلیم بایستی در دستور کار و برنامه های موسسه قرار بگیرد و مقرر شد از هر بخش یک نماینده برای تشکیل کارگروه تخصصی تغییر اقلیم معرفی شوند.

-         در برنامه‌ریزی‌ها، هدف‌گذاری‌ها و آینده‌پژوهی و در تمامی ادبیات مؤسسه نگاه ده‌ساله داشته باشیم. مقرر شد از هر بخش یک نماینده برای تشکیل کارگروهی در این خصوص معرفی شوند.

-         سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی در دستور کار مؤسسه قرار گیرد و بر مبنای آن برنامه‌ریزی برای فعالیت پررنگ‌تر و اثربخش‌تر همکاران در زمینه تأمین امنیت غذایی پایدار و در راستای برنامه‌های 4 ساله مؤسسه انجام شود.

-         اعلام شد که مؤسسه برای حمایت از فناوری‌های پیشنهادی که در کمیته فناوری موسسه تایید شود، محدودیت ندارد. در این خصوص مباحث دانش بنیان و توجه به شرکت های دانش بنیان تاکید شد.

-         بر اثربخشی بیشتر نشست­های با نخبگان و هدفمند کردن این نشست­ها در راستای اولویت‌های مؤسسه و سازمان تات تأکید شد.

-         در مورد آینده‌پژوهی نگاه کمی داشته باشیم و شاخص‌های کمی تعریف شده برای برنامه 4 ساله موسسه مورد توجه باشد تا میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف قابل‌سنجش باشد.

-         ارتقاء ارزش‌افزوده از طریق توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و کاهش ضایعات در برنامه های موسسه دیده شود.

-         هوشمند سازی از بخش­های مهم مؤسسه محسوب می‌شود. درخواست شد در برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و پژوهش‌های این بخش علاوه بر وضعیت موجود، آینده‌پژوهی انجام شود.

-         برای برگزاری دومین کنگره فنی و مهندسی کشاورزی بحث و تبادل‌نظر شد.

 
 
 
 


۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تعداد نمایش: ۶۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'موسسه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات