پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Thursday, April 25, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش صنایع غذایی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

تنظیم فرمول آب هندوانه بر مبنای آزمون های حسّی
با استفاده از آب هندوانه بذری و ترکیب آن با سایر آب میوه ها می توان کوکتلی تهیه نمود که علاوه بر طعم بهتر دارای کیفیت و ارزش تغذیه ای بالاتری نیز باشد.

مهندس نپتون بیدلی، عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، در تحقیقات خود توانست فرمول جدید آب میوه با عنوان کوکتل آب هندوانه شامل آب هندوانه، آب سيب و آب انار ارائه نماید. در این رابطه وی توصیه نمود با توجه به اینکه هندوانه های بذری بیشتر به منظور استحصال بذر آن تولید می شود، می توان از آب این هندوانه در فرمولاسیون کوکتل آب هندوانه استفاده کرد تا با بهینه نمودن مصرف هندوانه بذری یا آجیلی از هدر رفت آن و آلودگی محیط زیست جلوگیری نمود. 

هندوانه آجیلی یا بذری در استان خراسان رضوي برای استفاده از بذر آن به عنوان آجيل، کشت می شود. در مرحلۀ استحصال بذر با استفاده از دست یا دستگاه بذر گیر، آب هندوانه در مزرعه جاری شده و علاوه بر هدر رفت آن، آلودگی محیط زیست را به همراه دارد. لذا می توان با استفاده از آب هندوانه بذری و ترکیب آن با سایر آب میوه ها کوکتلی تهیه نمود که علاوه بر طعم بهتر دارای کیفیت و ارزش تغذیه ای بالاتری نیز باشد.



۱۳۹۵/۰۳/۲۵
تعداد نمایش: ۱۵۴
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش صنایع غذایی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات