پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳  -  Thursday, March 28, 2024
جستجوی پیشرفته
بخش صنایع غذایی
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

تولید نوشیدنی پسته
صنعت تولید نوشیدنی ‏ها در سال‏ های اخیر دچار یک رکود و ایستایی گردیده و نیاز به یک تنوع و دگرگونی با تولید نوشیدنی ‏های سالم و فراسودمند دارد.

دکتر مهدی قیافه داوودی، عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان، در تحقیقات خود توانست با استفاده از پسته‏ های درجه دو و سه، نوشیدنی فراسودمند پسته را تولید کند. وی برای تولید بافت، سیستم امولسیونی مناسب و احساس دهانی مطلوب در نوشیدنی پسته از هیدروکلوئیدها استفاده نمود.

استفاده از نوشیدنی ‏ها در رژیم غذایی همه اقشار جامعه روز به روز در حال گسترش است زیرا محصولی می ‏باشد که به آسانی در دسترس بوده و حتی می‏ توان انرژی مورد نیاز بدن را از طریق نوشیدن آن تأمین نمود. این در حالی است که صنعت تولید نوشیدنی ‏ها در سال‏ های اخیر دچار یک رکود و ایستایی گردیده و نیاز به یک تنوع و دگرگونی با تولید نوشیدنی ‏های سالم و فراسودمند دارد.

در کشور ما پسته بیشتر به ‏عنوان آجیل و در شکلات، بستنی، باقلوا، آبنبات، صنعت کیک و میان وعده‏ های غذایی به صورت افزودنی کاربرد دارد. اما با وجود سهم بالای تولید پسته در کشور و اثرات سودمند آن بر سلامت انسان ‏ها، شکل مصرف و میزان مصرف آن محدود است. از این ‏رو برای افزایش میزان مصرف پسته به‏ منظور برخورداری از فواید آن می‏ توان با تمرکز بیشتر روی این محصول و اختصاص سرمایه و زمان در جهت تولید محصولات جدید و متنوع بر پایه پسته، گام ‏های مؤثری برداشت. در واقع این محصول پاسخی برای رفع محدودیت ‏ها و در دسترس ساختن مواد کشاورزی با ارزش تغذیه‏ ای بالا است که تاکنون استفاده از آن در صنایع غذایی بسیار محدود بوده است.



۱۳۹۵/۰۳/۲۵
تعداد نمایش: ۱۸۲
مشاهده اخبار گروه خبری 'بخش صنایع غذایی'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات