جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  -  Friday, April 26, 2024
جستجوی پیشرفته
مراکز تابعه
 عبارت *      جستجوی پیشرفته

برگزاری دوره آموزشی نحوه کارکرد و تنظیم ماشین‌ های کاشت و داشت (سمپاش ‌ها)
در تاریخ 15 لغایت 17 شهریورماه دوره آموزشی نحوه کارکرد و تنظیم ماشین ‌های کاشت و داشت (سمپاش ها) در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان با حضور کارشناسان مکانیزاسیون سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این دوره، دکتر قاسم اسدیان، سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان، ضمن خیر مقدم به مدعوین در خصوص توجه به آموزش و اهمیت آن در رفع چالش ­های گوناگون، سخنان مبسوطی ارائه نمود. در ادامه، مهندس پرورش، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به اهمیت و نقش کارشناسان مکانیزاسیون در رفع مسائل و مشکلات بخش کشاورزی در زمینه ­های حفاظت و مدیریت منابع آب در سطح کشور، مطالب خود را ارائه داد.

در این دوره آموزشی دکتر محمدرضا بختیاری، رئیس بخش تحقیقات فنی و مهندسی همدان، در خصوص اصول و انواع ماشین ‌های کاشت، به ویژه خطی کارها و ردیف کارها و روش کالیبراسیون آنها به صورت تئوری و عملی مطالبی ارائه داد. وی همچنین اهمیت و ویژگی‌های کشاورزی حفاظتی و خصوصیات ماشین‌ های کاشت مخصوص کشاورزی حفاظتی را نیز عنوان نمود. مهندس احمد حیدری عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی همدان و مدرس دیگر این دوره نیز در خصوص ساختمان و کاربرد انواع سمپاش­ ها و نحوه کالیبراسیون آنها در این دوره تدریس نمود.

در این دوره، بازدیدهایی از شرکت ماشین برزگر و شرکت فلزکار نیز انجام شد.



۱۳۹۵/۰۷/۰۳
تعداد نمایش: ۹۸
مشاهده اخبار گروه خبری 'مراکز تابعه'

نظر و امتیاز برای این خبر
 
نام و نام خانوادگی:
1 2 3 4 5
لطفا نظر خود را بنویسید:
 
آمار مشاهده صفحات